Een tijdelijk onderkomen voor kantoorspullen

Wanneer kantoorspullen worden verplaatst is dit niet altijd door een permanente verhuizing naar een andere locatie. Bedenk het volgende scenario: Het kantoor kan wel een opknapbeurt gebruiken. Nieuwe vloer er in, een likje verf of wellicht een grotere interne verbouwing waarbij nieuwe ruimtes worden gecreëerd. De kantoorspullen zullen dan tijdelijk naar een andere locatie moeten, om zo de ruimte te verkrijgen die nodig is om de verbouwing in goede banen te leiden. Deze spullen zullen derhalve bijvoorbeeld worden verplaatst naar een Self-Storage unit. Hierbij is het verstandig de meubels en kantoorspullen duidelijk te labelen, zodat het terugzetten gemakkelijker wordt.  Ook zal dit het proces voor de verhuizer versnellen, omdat deze weet welke spullen waarheen moeten.

Tijdelijk kantoor

Nadat de artikelen die niet strikt noodzakelijk zijn in de Self-Storage unit zijn geplaatst, kunnen de spullen die wel noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden worden verplaatst naar het tijdelijke kantoor. Het labellen helpt dan ook om het tijdelijke kantoor in te richten zodat werknemers snel weer productief aan het werk kunnen en hier geen kostbare tijd verloren gaat.

Een goed contact met de verhuizer is tevens belangrijk omdat naar het tijdelijke kantoor ook vertrouwelijke documenten zijn belangrijk zijn in de bedrijfsvoering. Deze moeten netjes op de juist plek in het tijdelijke kantoor komen te staan.

Naar het nieuwe kantoor

Wanneer de spullen weer worden teruggeplaatst wanneer het nieuwe kantoor klaar, moet een duidelijk indeling worden gemaakt waar alles komt te staan. De kans is groot dat het kantoor een totaal nieuwe look heeft gekregen waarin iedereen nog een beetje wegwijs moet worden.  Kies daarom ook hier voor een bedrijf dat gespecialiseerd is in deze verhuizingen; dit maakt het hele proces gestroomlijnder en zorgt dat de werknemers weer snel aan het werk kunnen.

Lees verder